Thursday, June 11, 2009

FENOMENA NIZAR



Dia adalah lahar panas dari letupan gunung berapi. Bersamanya ada bahang, magma, baja dan geliga. Dia lambang ketabahan. Dia menjadi simbol bergerak sebuah perjuangan Islam terkini iaitu menentang kemungkaran dan ketidakadilan di Malaysia. Anbakri Publika Sdn. Bhd. telah mengangkat sebuah cakaran seputar kemelut politik di negeri bijih yang sangat unik ini kerana ia mungkin dicetuskan oleh seekor raksasa di Putrajaya.

Buku ini merekodkan sebuah perjalanan sejarah yang cukup mahal. Ia membawa catatan perkhabaran tentang pengkhianatan demokrasi yang cukup 'real' oleh para elit dan pemain kuasa di Ipoh dan Putrajaya. Demikian rasa cukup terpanggil untuk mendaftar nama dan setiap gerak daripada tindak aksi mereka untuk simpanan dan kajian buat generasi Malaysia yang akan datang.

Jiwa adalah rumah kita. Mata adalah jendela kita. Seluruh anggota menjadi pesuruhnya, dan hati jualah yang mampu menanggapi keruh-jernihnya sebuah kejadian samada ia tuah atau tragedi. Ya Allah, jadikanlah kami di kalangan orang-orang yang tidak mudah lupa.


Penulis : Wan Ji Wan Husin dan Saifulamri M. Hussain

Pandang Sisi oleh : Y.A.B. Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat

Harga : RM 15.00 (Semenanjung Malaysia) dan RM 18.00 (Sabah & Sarawak)

Terbitan : Anbakri Publika Sdn. Bhd.

No comments:

Related Posts with Thumbnails